Life and Style

The Outsider

The Outsider

A 'nagy' átváltozás Rékával

Átlagos nő, apró életmódváltással, rövid, de annál hatékonyabb edzésekkel

2017. április 03. - Az Outsider

Szeretném ismét bemutatni imádott barátnőmet, Rékát! Az első dolog, amit el kell, hogy mondjak, hogy mennyire büszke vagyok Rá, és bármennyire elfogult is vagyok, enélkül is látszik a kemény munka, amit szinte nevetséges könnyedséggel végzett el. Ha másért nem, már ezért megérte, mert az én szívem repes az örömtől, hogy hozzásegíthettem az eredményéhez, és továbbra is szeretné velem folytatni a remélhetőleg élvezetes munkát! 

Már 30 felett járó, átlagos alkattal rendelkező hölgyemény, aki mióta ismerem, sose volt megelégedve alakjával. Hol a kilók nem stimmeltek, hol nem volt elég feszes, néha meg csak hisztizett. Kb 1 eve rávette magát, hogy otthon tornázzon, főleg Péntek Enikő edzésprogramját vette igénybe, mely egyébként szerintem is hatásos, 5-6 éve én is ezzel kezdtem újra több év után a mozgást. Emellett semmilyen diétát nem követett, csak próbált 2-3x otthon edzegetni. Videókra, kisebb(3kg-os) kézisúllyal, és saját testsúlyos gyakorlatokkal.

Mikor elindítottam a blogot, már a fejemben volt, hogy kéne egy makeover 'project', és egy percig sem merült fel bennem, hogy ne Ő legyen a szerencsés áldozat. Mikor felhoztam neki a témát, nagyon fitnessguru-szerűen egy koncerten, pár sör és feles mellett, mert igen, nekünk ezt is szabad... Rögtön igent mondott, sőt lelkesnek tűnt, ami később se múlt el szerencsére.

Az általam kiírt edzéseket december elején kezdte, eleinte csak 2 otthoni edzéssel, majd 1 edzőtermi és 1 otthonival. Jelenleg ott tartunk, hogy hetente kétszer jár le konditerembe, ahol főleg a funkcionális részleget támadjuk meg. Egyik alkalommal a héten együtt edzünk, a másikon előre összeállított edzéstervvel megy le, de egyedül. Az otthoni tornát az elmúlt 1 hónapban kicsit elhagytuk, főleg idő és szorgalom hiánya miatt, de lassan visszaáll a régi rend, és Réka megtartja heti 3 edzését. Az étkezésen továbbra sem változtattunk semmit, sőt, néha rá kell szólni, hogy nem eszik eleget!

Ne húzzuk az időt, olvassuk el, mit gondol ő, és főleg hogyan érzi magát :)

Mi volt a kitűzött célod, mikor belevágtunk?

Egy ideje már csinálgattam az otthoni edzéseket, aminek volt eredménye, de szerettem volna edzettebb, feszesebb és formásabb lenni.

Mi volt a legnehezebb?

Az, hogy tudatosítsam magamban, hogy nekem ez sikerülni fog, de ehhez ki kell lépnem a komfortzónámból.

Érzel-e változást a látható eredményeken kívül?

A hozzáállásom nagyon sokat változott. Nem is arról van szó, hogy nehezen veszem rá magam a mozgásra, hanem inkább a kezdeti „én ezt nem tudom megcsinálni, nekem ez nem megy” mentalitást felváltotta az „ezt még nem próbáltam, de jöhet”. Emellett úgy általában magabiztosabbnak és kitartóbbnak érzem magam. Még bőven van mit fejlődnöm ezen a téren, de szerintem jó úton haladok.

Melyik a kedvenc gyakorlatod? Melyiket utálod?

Erre a két kérdésre ugyanazt tudnám válaszolni, mert ami eddig a kedvencem volt azt megutáltam, amit pedig utáltam azt megszerettem.

Viccet félretéve a kettlebelles gyakorlatokat és a guggolást kifejezetten szeretem. A futástól nagyon ódzkodtam, de rájöttem, hogy egész jó dolog. Két gyakorlat van amitől a hideg kiráz, a burpee és a man maker, viszont tudom, hogy mindkettő iszonyat hasznos és nélkülözhetetlen, úgy megdolgoztatják az egész testet, mint kevés másik gyakorlat.

Mik a további terveid, céljaid?

Mindenképpen szeretném tovább folytatni az edzéseket, kíváncsi vagyok, hogy meddig fejlődhetek, mind fizikailag, mind mentálisan. Ezenkívül az étkezésre is szeretnék jobban odafigyelni, például naponta reggelizni és több fehérjét enni.

Mit tanácsolnál annak, aki belevágna hasonlóba?

Nagyon fontos, hogy ne adjuk fel, akkor se ha éppen holtpontunk van, sokkal könnyebb rajta túljutni, mint gondolnánk! A kitartó edzésnek pedig hamar megvan a látható eredménye, ami tovább ösztönöz. Jó, ha van konkrét és rövidtávú célunk (például x időn belül egy-egy gyakorlat ismétlésszámának megduplázása), így a sikerélmény sem várat sokat magára. Ugyanakkor nekem az is nagyon sokat segített, hogy nem egyedül vágtam bele. Amellett, hogy fontos, ha van mellettünk egy hozzáértő, aki segít korrigálni a gyakorlatok közben eleinte elkövetett hibákat, mentálisan is nagy segítség, ha „húz magával”.

 

És ha ennyi nem volt elég, itt az elmúlt csodálatos 3-4 hónap változása képekben!

17793171_10210474255710542_1685712067_n.jpg

 

17760564_10210474255670541_1014544572_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://theoutsider.blog.hu/api/trackback/id/tr9312396859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása