Life and Style

The Outsider

The Outsider

10+1 dolog, ami számodra is napi rutinná válhat 30 felett

2017. július 19. - Az Outsider

Minden huszonéves legyint, mikor mi, 30 felettiek azt mondjuk: na majd 30 után megtapasztalod... Én is ugyanígy álltam ehhez a témához, hisz sosem gondoltam, hogy az évek változtatnak bármin is. Mégis van egy dolog, amit felfedezni véltem a harmadik X betöltése után: mániákusan ragaszkodom pár napi rutinná vált dolgomhoz, melyek közül a legtöbb 30. szülinapom után csapódott mellém.

Lehet csak a 'társadalmi nyomás' okozta, vagy túlgondoltam a dolgot, de lényegesen hasznos, apró dolgokat iktattam be mindennapjaimba.

1. Mindent leírok: mindig imádtam a naplókat, jegyzetfüzeteket, lelkesen meg is vettem őket, majd kihasználatlanság miatt rendszeresen továbbadtam rajtuk. Mostanság, ha valami eszembe jut, azonnal leírom, és izgalommal vezetek határidőnaplót is, sőt, ami kicsit kényszeresen hangzik: már most, a nyár közepén kinéztem a következő évre vonatkozót.

2. Több folyadékot fogyasztok: annó csak puffogtam magamban, ha valaki számonkérte, mennyi folyadékot fogyasztottam aznap, vagy elég vizet iszok-e. Mára már az egyik legtöbbet használt aplikációm a MyWater, mert igen, még egy mobilalkalmazást is letöltöttem, hogy jobban odafigyelhessek.

3. Minden nap teázok: régen is szerettem a teát, de főleg a téli szezonban fogyasztottam rendszeresebben. Most nap-mint nap késztetést érzek, hogy igyak egyet. És ami számomra még új dolog, hogy tejjel iszom a fekete verziót, amitől pár éve szerintem még kifutottam volna a világból

4. Időben lefekszek: nem mintha fenn tudnék maradni 11 után, de tényleg odafigyelek, hogy ne éjszakázzak, főleg, ha másnap korán kell kelnem.

5. Az arctisztítás lett a mindenem: A gondolattól is rosszul vagyok, hogy voltam képes sminkben elaludni évekig, és emellett hetekig kihagyni az arckrémek használatát. Jelenleg reggel és este is többlépéses tisztító és hidratáló rutint követek, és minden alkalommal elmondom mennyire imádom. Szinte újra lélegzik a bőröm.

6. Nem a kozmetikumokon és az ételeken spórolok: nem azt mondom, hogy minden pénzem drága márkatermékekre verem el, de megnézem mit eszek és mit kenek magamra. Fontosak az összetevők, és hogy honnan származnak a minden nap használatos tisztálkodási szereim és az élelmiszer amit magamhoz veszek.

7. Kevesebbet sminkelek, de több időt fordítok rá: mivel a bőröm sem a régi már, elhagytam a régi pacsmagolós, kézzel kenegetős vakolás módszert. Inkább a már említett válogatott termékeket kenem magamra, sokkal alaposabban, és inkább kevesebb-több elvét követve. Emellett beruháztam pár rendes aplikátorra, blenderre, ecsetszettre, melyek megkönnyítik a folyamatot. Igaz, több időbe telik az alapos és rendes munka, de a végeredmény miatt megéri! (max plusz 10 perc)

8. Előző nap kitalálom mit veszek fel: elegem lett a reggeli ruhakupac tépkedésből, a nincs egy rongyom sem mondatot hajtogatva! Inkább előző nap megálmodom a másnapi szettem, néha elő is készítem, ha van rá lehetőségem. (Így megmarad az extra pár perc a sminkelési és arcápolási rutinra)

9. Minden nap ki-és átpakolok a táskámban: Azonkívül, hogy mindenhez vettem rendszerező eszközöket, pl új nesszeszereket, zsebkendőtartót, kábelrendezőt, használom is ezeket. Így elkerülöm az állandó betonra és padra való kipakolást, és apróságok utáni kutakodást.

10. Minden nap szedek vitamint: Régen is vettem vitaminokat és különböző étrendkiegészítőket, de volt, hogy napokra, akár hetekre is elfelejtettem bevenni őket. Először a vitaminpakkokkal és tárolókkal próbálkoztam, de ezek mind úgyszintén feledésbe merültek. Végül beruháztam egy megbízhatóbb Multivitamin készítménybe, így csak napi egyszer, egy dologra kell odafigyelnem és ezt tartom is.

10+1. Minden nap teszek valamit magamért: önző dolognak hangzik, de egyre fontosabbnak tartom, hogy minden nap örülhessek valami apróságnak. Legyen szó plusz fél óra alvásról, egy túrórudiról, egy online megrendelt parfümről, de minden nap meglepem magam valami aprósággal. Sokszor csak egy-egy gondolattal, vagy lopott perccel, de figyelek, hogy lelkem egészséges balanszban maradhasson és több pozitívum érjen, akkor is, ha önmagamnak okozom, hisz ugyanúgy örülök neki!

coffee-tablet-headphones-work-163187.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://theoutsider.blog.hu/api/trackback/id/tr2712671523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aliterátor 2017.07.20. 13:42:26

64 évesen valószínűleg elmúltam harminc, de ezek közül a fölösleges baromságok közül nem csinálok semmit.

Irbisz 2017.07.20. 13:42:33

„Minden huszonéves legyint, mikor mi, 30 felettiek azt mondjuk: na majd 30 után megtapasztalod... „
Ez pszichologia, igazabol semmi nem valtozik, csak akkor es annak a fejeben, aki atlepte ezt a hatart.

„Én is ugyanígy álltam ehhez a témához, hisz sosem gondoltam, hogy az évek változtatnak bármin is.“
Na ugye 

„ Mégis van egy dolog, amit felfedezni véltem a harmadik X betöltése után: mániákusan ragaszkodom pár napi rutinná vált dolgomhoz, melyek közül a legtöbb 30. szülinapom után csapódott mellém.“
Ez viszont erdekes. Nekem semmi ilyen nem volt, illetve biztos valtoztam, de lassan, semmi ilyesmi gyorsank mondhato valtozas nem volt.

„1. Mindent leírok:“
Erdekes, igazabol semmi baj vele, de miert nem elektronikusan (online) vezeted a naplodat? Akkor az megmarad,, mindig elerhetö, kereshetö, kiegeszithetö es modositha- egyszoval sokkal praktikusabb.

„2. Több folyadékot fogyasztok: „
Helyes. De azert ehhez külön app, hat tulzasnak tünk 

3. Minden nap teázok:
Ez az öszefügges eleg nehezen összeköthetönek tünik a 30. Eletevvel :)

„4. Időben lefekszek: „
Ha meg tudod tenni, sok haszna van ennek.

„5. Az arctisztítás lett a mindenem:“
Na, oke hogy fontos, de ennyire? .

„6. Nem a kozmetikumokon és az ételeken spórolok: „
.

”7. Kevesebbet sminkelek, de több időt fordítok rá: „
Mi az az aplikátorra es blenderre?
Es ezekböl ajobb minösegü mikepp ad jobb eremenyt? Ezt hogy merted le?

„8. Előző nap kitalálom mit veszek fel: „
Okos dolog, föleg ha bei s tudod tartani.

9. Minden nap ki-és átpakolok a táskámban:
Ööö, es ez miert szükseges? Ertelme sincs (hiaba a nöi taskak legendas kaosza), tiszta idöpazarlas. Heti egy is több mint eleg ha mar ennyi rendszerezöt vettel hozza :)

„10. Minden nap szedek vitamint: „
Ha kiegyensulyozottan es egeszsegesen taplalkozol, akkor felesleges minden nap vitaminokat szedni.

„10+1. Minden nap teszek valamit magamért: „
Jo ötlet, de ez miert külön pont? Amiket meg irtal, szerintem megvoltak a magikus 30 elött is, legfeljebb most mar tudatositod öket magadban.

$pi$ 2017.07.20. 13:42:36

Kizárt dolognak tartom, hogy férfi létemre nekiálljak sminkelni.

aliterátor 2017.07.20. 13:42:49

Mi a szarnak írjak, ha úgysem jelenik meg?

Ramil Safarov 2017.07.20. 13:42:54

Ez a sminkeles egy buzisag, soha nem sminkeltem. En a baltakat szeretem.

2017.07.20. 13:43:05

+1 igyexem nem olvasni felesleges posztokat
ma nem sikerult :(
süti beállítások módosítása